reklama

iPhone vie vlastne všetko

Kamarát ma upozornil na článok o tom, že americkí bezpečnostní experti odhalili tajnú funkciu iPhonu. Najskôr som sa pobavene zasmial, ale potom som sa rozhodol si to overiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
mapa mojich pohybov vytvorená na základe súboru z iPhonu programom iPhoneTracker
mapa mojich pohybov vytvorená na základe súboru z iPhonu programom iPhoneTracker (zdroj: Marek Debnár)

Ide o to, že iPhone ukladá lokalizačné informácie, vrátane dátumu a času do špeciálneho súboru, ktorý následne cez iTunes prenesie do počítača. Rozhodol som sa to vyskúšať. Nainštaloval som si preto iPhoneTracker, program pre platformu MAC OS, ktorý tento súbor dokáže otvoriť a uvidel som kde som bol od augusta 2010 až do dnes. Dokonca aj s túrami z Tatier, z ktorých sme sa vrátili včera (viď ilustračný obrázok, ktorý je fotografiou okna iPhoneTrackera).

Bol to šok. Ani nie preto, že by som veril v čistotu úmyslov Steva Jobsa, ako poniektorí maniaci a ani som si nepotvrdil paranoju, že nás všetkých Apple sleduje. Nevie sa o tom, že tento súbor sa presúva z disku niekam inam. Nakoniec veta v licencii jasne hovorí, že: "Apple a jeho partneri môžu prenášať a uchovávať lokalizačné dáta vášho iPhonu zahŕňajúce presnú geografickú polohu v danom čase" a všetci sme ju odklikli. Jenoducho som nahnevaný na to, že iOS 4.2.1 na starších modeloch znemožňuje použiť navigáciu a je potrebný downgrade, napriek tomu táto funkcia ako vidieť bezchybne funguje "na čierno". Znamená to, že Apple pre svojich zákazníkov neurobil maximum a to je vážne spochybnenie dôvery.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neznamená to, že iPhone treba zahodiť. V súčasnoti máme oveľa elegantnejšie riešenia. Napríklad jailbreak...

Marek Debnár

Marek Debnár

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pohybujem sa medzi Bratislavou, Krakovom a Prahou, pretože ma fascinuje hľadanie významu slova "stredoeurópanstvo". Vyštudoval som odbor filozofia na Filozofickej fakulte UK v Bratislave, kde si momentálne robím doktorát. Dva roky som študoval na Jagelonskej univerzite v Krakove a ďalšie dva na Karlovej univerzite v Prahe. Rád píšem o knihách a ešte radšej ich čítam. Najväčšiu radosť však mám zo svojej dcéry. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSpoločnosťRecenzieSemiotika a umenieITSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu